Sport Actions & Travel s.r.o.
Všeobecné smluvní podmínky pro služby poskytované Sport Actions & Travel s.r.o., se sídlem Světova 473/12, Praha 8, PSČ 180 00, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíle C, vložka č. 131374, IČ: 28184840; DIČ: CZ28184840, (dále jen "SAT"), se řídí ustanoveními občanského zákoníku a zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu ve znění pozdějších předpisů.
Tyto všeobecné podmínky jsou nedílnou součástí všech smluvních vztahů mezi "SAT"a zákazníkem (fyzickou nebo právnickou osobou) v tuzemsku i v zahraničí.
Zákazníkem se pro účely těchto všeobecných podmínek rozumí klient, který odešle přostřednictvím webového portálu www.sportactions.cz objednávkový formulář. Pokud jsou klientovi poskytovány jednotlivé služby v oblasti cestovního ruchu, nemající charakter zájezdu, řídí se smluvní vztah těmito všeobecnými podmínkami pouze v rozsahu stanoveném v čl. IX. těchto všeobecných podmínek.
Smluvní vztah mezi "SAT" a zákazníkem je uzavřen odesláním objednávkového formuláře (obchodní smlouvy nadálku). Uzavřením smluvního vztahu zákazník stvrzuje, že se seznámil s obsahem všeobecných podmínek
a že souhlasí se všemi smluvními podmínkami.
Ceny veškerých poskytovaných služeb jsou vždy uvedeny v konkrétní nabídce "SAT". Pokud není uvedeno jinak, jsou ceny uváděny vždy bez DPH. Cena vstupenky se často odchyluje od ceny vytištěné na vstupence. To je způsobeno vysokými náklady na obstarání vstupenek těchto kategorií „vyprodaných vstupenek (sold-out-tickets)“. Naše smluvní ceny jsou vždy vyšší než ceny uvedené na vstupence.
Zákazník je povinen uhradit cenu veškerých služeb objednaných u "SAT" před jejich čerpáním, pokud se účastníci smluvního vztahu nedohodnou jinak.
Zákazník je povinen uhradit zálohu ve výši 100% z ceny objednaných služeb při odeslání objednávkového formuláře.
V případě, že zákazník platby neuhradí tak, jak se zavázal, má "SAT" právo od smlouvy jednostranně odstoupit. V tomto případě bude zákazníkovi vrácena cena služeb snížená o odstupné v podobě storno poplatků v souladu s čl. VI Všeobecných obchodních podmínek.
Zákazník má zejména právo:
Zákazník je zejména povinen:
Změny a odchylky jednotlivých služeb "SAT" od dohodnutého obsahu smlouvy jsou přípustné pouze v nezbytných případech a "SAT" je v tomto případě povinna o tom neprodleně informovat zákazníka a navrhnout mu změnu smlouvy. Zákazník má právo ve lhůtě 2 dnů od doručení návrhu na změnu smlouvy od smlouvy odstoupit. Pokud zákazník v uvedené lhůtě od smlouvy neodstoupí, má se za to, že se změnou souhlasí.
Zákazník má právo na odstoupení od smlouvy a na vrácení zaplacené ceny služby nebo zálohy na službu bez poplatků v těchto případech:
při zrušení služby ze strany SAT, při podstatné změně místa ubytování, způsobu přepravy, přičemž za změnu se nepovažuje změna ubytování či
stravování v tomtéž pobytovém místě, pokud je zachována kategorie a sjednaný rozsah poskytovaných služeb, vybavení objektu, popř. jsou poskytnuty služby vyšší kvality či kategorie,
při zvýšení ceny o více jak 15 %, zejména v důsledku zvýšení cen služeb dodavatelů, cen dopravy, pohonných hmot, letištních poplatků a podobně.
V průběhu užívání služeb je "SAT" oprávněna provádět operativní změny poskytovaných služeb, pokud je to z naléhavých důvodů nezbytné a není možné při vynaložení veškerého úsilí dodržet stanovený program a poskytnout předem sjednané služby.
V tomto případě je "SAT" povinna:
zajistit náhradní služby v rozsahu a kvalitě shodné nebo přibližující se původně sjednaným podmínkám nebo vrátit účastníkovi uhrazenou cenu neposkytnutých služeb, za které nebylo poskytnuto náhradní plnění nebo poskytnout účastníkům přiměřenou slevu, pokud nebyly poskytnuty všechny služby zahrnuté do ceny objednávky (obchodní smlouvy) v plném rozsahu a kvalitě.
Při změnách z důvodu „vyšší moci“ (např. nepřízeň počasí, povodeň, zemětřesení, válka), rozhodnutí státních orgánů nebo mimořádných událostí (stávka, dopravní problémy, neštěstí, apod.) nevzniká zákazníkovi nárok na náhradu škody.
Jakékoliv další služby mimo předem sjednaný rozsah, včetně služeb souvisejících s onemocněním, úrazem či úmrtím účastníka v průběhu zájezdu (tj. léčení v zahraničí, náhradní přeprava apod.) jsou službami, které může "SAT" poskytnout jen na podkladě dodatečné objednávky a následné úhrady dodatečně vyžádaných služeb.
"SAT" neručí za možné zpoždění dopravních prostředků, jako jsou letadla, lodě, autobusy apod. (např. z technických důvodů, nepříznivého počasí, přetížení leteckých koridorů atd.) a nenese odpovědnost za škody s tím spojené. Zákazník musí při plánování přípojů, termínů apod. vzít v úvahu i možnost výraznějšího zpoždění.
Storno poplatky účtuje "SAT" zákazníkům při každém zrušení smluvního vztahu ze strany zákazníka, a to za každou osobu (pokud není v individuálních případech stanoveno jinak). Storno poplatky jsou součástí nabídky a obchodní smlouvy, předložené zákazníkovi ze strany "SAT".
U služeb nabízených v rámci sportovních událostí pořádaných v ČR i v zahraničí striktně platí, že jednou objdnané služby jsou již nevratné a neměnné! Tedy v případě storna ze strany klienta kdykoliv od zakoupení objednané služby/vstupenky/letenky do začátku čerpání první služby bude "SAT" účtovat 100% storno!
"SAT" doporučuje zákazníkům sjednat fakultativní připojištění, které by rozšířilo pojistnou ochranu proti dalším rizikům (úraz, storno zájezdu, odpovědnost za způsobenou škodu apod.) s tím, že na vyžádání "SAT" zajistí smlouvu
o pojištění dle aktuální nabídky.
"SAT" odpovídá za řádné a včasné poskytnutí objednané a potvrzené služby.
Poskytování služeb "SAT" zákazníkům, odpovědnost za poskytnutí služby a právo odpovědnosti za vady poskytnuté služby se řídí ustanoveními obchodní smlouvy, příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, zákonem č. 159/1999 Sb. a zákonem o ochraně spotřebitele.
Reklamuje-li zákazník vadu služeb v průběhu jejich poskytování u pověřeného pracovníka "SAT", např. průvodce, sezónního zástupce apod. (dále jen průvodce), může průvodce rozhodnout o reklamaci ihned. Jestliže není na základě uplatněné reklamace zjednána náprava ihned, je zákazník povinen uplatnit svoji reklamaci písemnou formou po svém návratu, a to na adresu sídla "SAT".
Neuplatní-li zákazník své právo na náhradu z důvodu porušení závazků "SAT" do tří měsíců od skončení poslední služby, toto právo zaniká.
Zákazník je povinen v písemně podané reklamaci uvést všechny své osobní údaje, číslo objednávky, popř. obchodní smlouvy, předmět reklamace a požadavek na způsob jejího vyřízení.
Zákazník bere na vědomí, že pracovník "SAT", který je pověřen vyřizováním reklamací, je povinen ji vyřídit nejpozději do 30 dnů ode dne doručení reklamace. V případě složitějších reklamací, zejména pokud je nutné vyžádat si stanoviska třetích osob nebo vyjádření ze zahraničí, prodlužuje se uvedená lhůta o 60 dnů, v takovémto případě je celková doba k vyřízení reklamace 90 dnů. V případě reklamace produktu zahraničního dodavatele se reklamační lhůta řídí lhůtou tohoto dodavatele.
Zákazník je povinen poskytnout součinnost potřebnou k vyřízení reklamace, zejména podat informace, předložit doklady prokazující skutkový stav, podat upřesňující informace, předložit doklady apod.
Vyřízení oprávněné reklamace spočívá zejména v bezplatném odstranění vady služby, případně doplnění služby, a je-li to podle charakteru služby možné, rovněž v poskytnutí náhradní služby. Není-li to možné, poskytne "SAT" přiměřenou slevu z ceny vadně poskytnuté služby.
Je-li předmětem smluvního vztahu zajištění pouze jednotlivých služeb v oblasti cestovního ruchu, např. letenek, vstupenek, ubytování, apod., není smluvní vztah mezi "SAT" a klientem považován za zájezd. To platí i v případě, že jsou klientem jednotlivé služby objednávány samostatně, nikoli ve stejném okamžiku.
Pro smluvní vztahy dle tohoto článku platí přiměřeně pouze ustanovení čl. I, II, III, VI, X a XI všeobecných podmínek, není-li mezi účastníky dohodnuto jinak. Ostatní ustanovení všeobecných podmínek se pro takové smluvní vztahy nepoužijí.
V případě rozporu mezi smlouvou, uzavřenou s klientem, a těmito všeobecnými podmínkami, mají přednost ustanovení obsažené ve smlouvě.
Zákazník souhlasí, aby jeho osobní údaje, včetně data narození uvedeného v obhchodní smlouvě, zpracovala "SAT" v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb. Tento souhlas uděluje až do doby jeho písemného odvolání. Poskytnuté údaje budou zpracovány za účelem nabízení služeb poskytovaných nebo zprostředkovaných "SAT" k obchodním účelům a akviziční činnosti. Tento souhlas se zpracováním údajů se vztahuje rovněž na všechny další nabyvatele či zpracovatele těchto dat.
Poskytnuté osobní údaje mohou být zpřístupněny pouze zaměstnancům "SAT" a dále osobám, které jsou oprávněny služby "SAT" nabízet a smluvním partnerům "SAT", kteří se podílejí na poskytování služeb (např. dopravci, apod.).
Veškeré údaje a informace o službách, cenách a cestovních podmínkách obsažených v nabídkách odpovídají informacím známým v době jejich tvorby. Změny jsou vyhrazeny.
Platnost těchto všeobecných podmínek se vztahuje na služby poskytované "SAT" jen tehdy, není-li ze strany "SAT" stanoven či ve smlouvě sjednán rozsah vzájemných práv a povinností jinak.